Monday, 28 January 2013

12 GOLONGAN YANG DI DO'AKAN MALAIKAT

Assalamualaikum ya akhi & ukhti ....

Semoga terus berada dalam lindungan ilahi.... :)

Pagi tadi bangun2 tengok jam dah pukul 6 lbeh...ape lagik...berkejar leee amek wudhuk sume...kalau kat hostel nie terjun katill la jawabnya...(Nad tdow katil double decker 2....huhu)...then..tetiba rasa rajin yang amat...kepoyooan semakin menjadik2..sejak berada dirumah...ting-tong btol...kekkee....biasalah..angin rajin tetiba datang ..layan jerlah...

Nad merajinkan diri untuk menukar cadar katil...n operasi membersihkan bilik...bukan apa penuh ngan buku2 komik.(KREAKO).kertas lukisan...watercolor. ..Haish ..x tahu nak start dari mana...

Semalam..Nad menjenguk dalam peti sejuk..nak cari benda nak masak...ade je limpa dalam peti...tetiba nampak  keladi ade kat dalam 2...then terus garu telinga...nak masak benda nie camner ek...pas2 dok ingat2 camner org lain biasa masak sblm nie....ape lagik...reka sendiri lah...campak jer mana yang rasa kena letak dalam 2...masak kuning jer...

And the result is..x menjadik...huhu..nak jadik camner kalau pedas macam nak terbakar mulut...huiihhh..terus x jamah...my sister jer..try2 makan..2 pown rasa cam bergelen air dia minum...huhu.

Ok..back to the topic...pape pown..moh kita baca info kat bawah nie...wheeeeeeeeeee..



12 GOLONGAN YANG DI DO'AKAN MALAIKAT

1. Orang yang tidur dalam keadaan bersuci
2. Orang yang sedang duduk menunggu waktu solat.
3. Orang-orang yang berada di saf barisan depan di dalam solat berjemaah.
4. Orang-orang yang menyambung saf pada solat berjemaah (tidak membiarkan sebuah kekosongan di dalam saf)
5. Para malaikat mengucapkan 'aamiin' ketika seorang Imam selesai membaca Al Fatihah.
6. Orang yang duduk di tempat solatnya setelah melakukan solat.
7. Orang-orang yang melakukan solat Subuh dan Asar secara berjemaah.
8. Orang yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuan orang yang didoakan.
9. Orang-orang yang berinfak.
10. Orang yang sedang makan sahur.
11. Orang yang sedang menjenguk orang sakit.
12. Seseorang yang sedang mengajarkan kebaikan kepada orang lain.
 
 Moga kita tergolong dalam golongan dia atas la ek...insyaallah....Moga bertemu di lain post ....
Assalamualaikum..
lots of love
 DIRA DIN ^_^

No comments:

Post a Comment