Monday, December 10, 2012

Cinta...Sayang....Suka...

Assalamualaikum ya akhi & ukhti sekalin...

Moga terus bersemangat dalam menegakkan syiar islam tercinta...






Ya...hari nie Nad nak cerita sesikit pasal cinta..(errr...sikit ke...banyak gak la kan...ngehehe)..CINTA a.k.a LOVE...semua orang tahu perkataan kat atas nie kan..lau x tau tipu bebenorlahkan...hehe...So the question is..amenda sebenarnya cinta  yang diorang asyik dop cakap kat bf/gf diorang 2...dok I Love You memanjang 2...adakah diorang nie tahu makna sebenarnya apa yang diorang dop ucap hari2 2.....maybe tahu ...maybe x tahu.... Cikgu BI masa kat matrik dulu pernah cakap...I LOVE YOU buka sahaja bermaksud saya sayang awak / sayang cintakan awak sahaja...tapi didalamnya terkandung mesej yang menyatakan...saya cintakan awak / saya tertarik kat awak secara mental dan fizikalnya..means...demi cinta kita sanggup buat apa jer...

Cinta itu adalah sesuatu yang amat tinggi nilainya, suci sifatnya dan ianya amat sempurna bergantung pada pemiliknya...Cinta ada banyak jenis...Cinta pada Allah..Cinta sejati...Cinta monyet..cinta pandang pertama..kedua...dan seterusnya ...serta cinta hawa nafse yang lau bley kita x nak la kan... cinta yang paling kita dambakan dari seorang insan sudah pastinya cinta sejati yang membawa ke jannah ilahi...itu yang kita nak....betul x..hehe...

Bila ek cinta nie wujud?
 Cinta sebenarnya wujud dalam diri kiata sejak kita dilahirkan kedunia lagi...memula kita kenal cinta kita pada ibu bapa sbb itu yang terdekat pada diri kita ketika itu...bila semakin membesar kita diasuh untuk cinta pada ILAHI...kepada rasul dan nabi...bila kita mula menjejak kaki kealam dewasa kita mula kenal erti cinta sesama manusia...berputik lah segala jenis cinta...cinta monyet...cinta pandangan pertama..dan segala macam cinta lagi.... namun bila kita dah mula beralih ke alam usia senja cinta kita mula kembali kepadanya...



Yeah...cintailah mereka yang cinta kepada anda dengan menerima segala jenis kekurangan dan kelebihan dirinya...kerana kita juga tidak sempurna ...saling melengkapi antara satu sama lain yang akan buat kamu rasa sempurna...heheRamai yang tanya apa buktinya yang kita cinta kan seseorang 2....well...Bagi Nad sendiri...sekiranya betul dia sayang dan cintakan kita dia xkan mintak balasan("bukti la sangatkan....")sbb cinta yang tulus ikhlas xkan meminta sebarang balasan....hehe..btul x sahabat sekalian...

Jangan jadi buta kerana cinta...sbb bila bercinta tolongla bawak sekali akal anda jgn tinggal merata-rata...sbb bila bercinta yang paling kita perlu sekali ialah akal...untuk berfikir dengan rasional....



Rasanya cukup dulu sampai disini entry buat hari niel... nnt free Nad post lagi ea...

Assalamualaikum

Lots of love

DIRA DIN ^_^