Friday, February 8, 2013

Gelagat Jumaat....heh

Assalamualaikum ya akhi & ukhti sekalian..

Salam jumaat buat semua ..cuaca tenang jer hari nie..x panas x sejuk...

Hari nie abah, mama, n 2 org adik Nad pg menjemput...ceh..jemput  la sangat...My brother dari Unisza...yerla cuti CNY kan seminggu..x balik umah rugi wooo...ngehehhe..dulu2 rajin gak pg amek mamat 2 kat ganu..saje nak jenjalan..tapi paling x bestnya kalau pegi hari jumaat...bukan apa...setiap kali jumaat kitaorg akan singgah kat satu masjid area unisza 2..

The story is..bila org dah azan..adelah mamat2 yg x reti2 nak naik masjid or x kenal tangga masjid kat mana..boleh pulak diorang lepak bawah pokok 2..main2 msg..hisap rokok...okeyh..bukan budak2 jer..bapak budak n atok budak pown ada jugak..Nad ngan mama macam tengok..haihhhh...x tahu nak kata..

Ada sekali 2 kita org turun dari keta then..duduk atas rumput bawah pokok 2 sambil2 dengar khutbah jumaat...nampak la sorang pakcik..pakcik la bg Nad yang muda belia lg nieyh...kekeke..tengah msg2...elok jer dia nak lintas...hp dia bunyik..n..secara automatiknya dia angkat n pusing balik menghala ke rumah...so macam..what the heck  la kan...boleh pulak dia pg bergayut dari menyahut panggilan ALLAH 2...haih..kalau la yng call 2 pempuan ..x tahu la nak kata apa..x kan x tengok jam kot kul brapa ...hurm...realiti dunia hari nie semakin menakutkan...yang x pernah didengar pown dah boleh tahu ...

Dunia akhir zaman mmg cam 2...semua berubah..tambah2 lg ngan pengaruh barat yg semakin mengganas...nak salahkan sapa?...actually bg Nad semua pihak ada salah sendiri...so jangan menunding jari ke sebelah pihak jer...sedar x sedar 4 jari yang lain menunding pada diri sendiri..jangan terlalu taksub dengan pesona dunia..takut2 nnt pesona akhirat kita x dapat...

 ISLAMIC MOTIVATION
Setiap orang punya masa lalu
Setiap orang punya kisah lama
Setiap orang memiliki latar yang
berbeda dan mungkin
Setiap orang pernah melakukan
kesalahan
.
Namun,,,
.
Setiap orang memiliki HAK
untuk berubah
Setiap orang memiliki HAK
untuk memilih jalan hidup
Setiap orang memiliki HAK
untuk menjadi lebih baik
Setiap orang memiliki pilihan
akhir hidupnya
Apakah ia akan mengakhiri
masa hidupnya dengan kelam,
lumpur, gelap, hitam, kelam
oleh dosa yang tidak pernah
berubah sejak masa lalunya,
bahkan lumpur hitam itu lebih
parah dibanding latar
belakangnya? Lalu
meninggalkan anak yang
menempuh jalan yang sama?
.
Ataukah,,,
.
Ia akan mengakhiri masa
hidupnya dengan lembaran baru
yang masih putih, ditulis dengan
hati-hati agar tidak kotor &
kusam seperti halaman-halaman
selanjutnya? Dan memberikan
halaman-halaman putih bagi
keturunan-keturunan
sepeninggalnya?
You have a choice...
Setiap orang, memiliki masa lalu
Setiap orang, memiliki HAK
untuk berubah lebih baik..
.
Insya Allah ..


Moga mendapat hidayah dari Ilahi..salam sayang buat semua ...take care la ek..

Assalamualaikum

lots of love

DIRA DIN^_^