Thursday, 8 August 2013

Peraturan hari raye...sila ikut ......hohoho...


Assalamualaikum ya akhi& ukhti sekalian...

Salam lebaran buat semua...
Amacam rayer...seronok...menggembirakan...biasa2 jer...ke..xbest langsung...

Nad...rayer taun nie biasa2 jer...dah besor kot...haha...2 yang xexcited macam bebudak lain 2...muahaha...tapi duit rayer still dapat hehe....n of coz nilainya makin besar..warna merah you...haha...suke2..

Warna biru taun nieyh...walaupun abah n akim pakai warna purple diamaafkan ...haha..

 Pepagi lagi bangun masak...xtau nak masak ape sebenarnya..last2 masak kuah lodeh, kuah kacang ngan sambal tumis..stail johor dipagi rayer...pelengkapnya pengat pisang...mabeles..hahaha

                                                       Kuah lodeh...hehe
                                                      Sambal tumis...pakai campak2 jer dalam kuali...

Petang baru ramai yang datang...penuh sanak saudara....hehe...Nad dop kat tp mama jer...yang kat luar biar bebudak 2 uruskan ...bila lagik nak membuli.....hehe..

Ape pown...semoga korang beraya dengn meriahnya la hendaknya...eppp.

But...ade jugak tapinya...jangan lakukan perkara2 kat bawah nieyh....

PERATURAN DIHARI RAYER....

Bersalaman dengan yang bukan muhrim..kok ye pown nak mintak maaf  x payah la nak buat dosa baru...cakap sudahhhh(terasa nak kakiku dimukamu ke...gatai sangat...x memasal dosa free dihari rayer..heh)..

Pakai baju x cukup syarat(sila pakai pakaian yang sopan..bukan sarung nangka or kain kelambu jiran sebelah...)

Tudung 2 x payah nak jadik bonggol unta sangat la...awak kan manusian yang gatal nak jadik unta 2 kenapa..(kerat bonggol kau 2 baru tau...)

Mekap 2 xpayah nak tebal sangat...lain la ko nie ade part time jadik badut kat funfair...(badut pown lagi lawa dari ko..heh)..Simple is beauty...

Beg2 xpayah nak tayang sangat kat tepi jalan...kang kena ragut meraung pown x guna(bawak beg kecik sudah...duit pown bukan banyak sangat kan...betul x... )

Barang kemas sila hadkan pemakaiannya...kok ye pown nak berlawan saper kaye ngan jiran sebelah agak2 lah....dah macam pokok krismast la pulak(pokok kristmas pown x saratmacam makcik...)

Dilarang Main mercun ..buatnya makcik rumah sebelah 2 ade darah tinggi ke...sakit jantung ke..x ke naya....(bom rumah ko kang baru tau...)

Makan 2 ingat la jugak orang lain...nie semua nak makan..amik sesikit dah le...sumbat CILI semua dalam mulut kang baru tau...

So diharapkan anda2 mengikuti peraturan2 diatas....ok...hehe..bagosss...

Sampai disini dulu merapu kerapu...SALAM AIDILFITRI BUAT SEMUA...

Feeling wonderful sbb malam rayer ade org call kite...hehe..sengih xabeh lagi...haha
Mohon ampun dan maaf andai ada terkhilaf bahasa..tercala dihati...terpukul kat mana2... take care..salam sayang buat semua..

Assalamualaikum

lots of love

DIRA DIN^_^



No comments:

Post a Comment