Tuesday, 8 July 2014

Brazil jadik lauk.....7-1

Assalamualaikum ya akhi dan ukhti sekalian...

Apa khabar??.. lama dah x menjenguk nieyh...bz....hehehe...bzlah sangat....tengah cuti sem...berehat...hahaha...layan world cup...

Bangun pepagi dikejutkan oleh abah...tengok bola...hahaha...Brazil lawan Germany....walaupun pasukan pilihan Nad Belanda... tengok jugak....tapi seriously perlwanan pagi nieyh mmg mengecewakan... xde feel langsung...maybe sbb Neymar xde...Silva pown xde...tengok kat fb xd...siap bako bendera bagai...huuuiii...takuttt...

Tapi papepun still kena salute semangat pemain2 Brazil..even lepas separuh masa 2 semua dok kata x de can la kata orgkan..tapi stilll main..banyak asakan dibuat...last skali Oscar sumbat jgak sejibik...okeyh la 2...dari 7-0...kannnn..

Baca lawak kat fb banyak buat Nad tergelak.... ade yang cakap German macam main futsal la pulak....hahah...well bagi Nad..semua dah buat yang terbaik untuk perlwanan kali nieyh...Gud job Germany....see u in final...

Brbalik pada berita Palestin pulak..dengar cite unit komando briget al-qassam dah gempur pengkalan tentera israel....7 askar israel terbunuh....Pray 4 Palestin...kita disini syok makan sedap2...diorang...berbuka dan bersahhur dengan bom...sedih dihati tengok gambar2 kt fb...tabahkan hati mereka...





Doakan mereka...doakan senjata org mukmin....jangan dok doa pasal diri sendiri je...Ingat mereka 2 saudara seagama ngan kita...walaupun berbeza bangsa..sedih bila terbaca satu status yang bagi Nad agak menunjukkan kekurangan cerdik dalam diri si penulis status....dia tulis bahawa apa yang berlaku  kat Palestine 2 disebabkan perbuatan mereka sendiri....Ya Allah..bukan mereka minta jadik cam2...xde prg  pown nak jadik cam2...doakan mereka bukan mengeji mereka...


Moga Ramadhan ini membawa sinar dalam hidup mereka....Ingat bola2 jugak....Ramadhan jangan dilupa....
Banyakkan amalan...sedekah jangan dilupa....kalau xde sangat duit seposen pun jadik...senyum pown xpe.....kan senyuman 2 satu sedekah....hheeeee

Sampai disini dulu tangan menaip tinta...moga bertemu dilain muka...salam sayang buat semua...take care...

Assalamualaikum...

lots of love

DIRA DIN^_^




No comments:

Post a Comment